porcelainzombie portal

Temat: Rząd zgodził się na zmiany w ustawie o szkole
do lekcji- o ocenie opisowej w klasie 1-3 nie wspomnę!!! 10 godzin pisanie papierów na tzw. awans zawodowy! Ktoś kto nie miał doczynienia z pracą w szkole czyli tzw. laik to...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,902,51705725,51705725,Rzad_zgodzil_sie_na_zmiany_w_ustawie_o_szkole.html



Temat: wzorowy uczeń 3 klasa
wybrała 10 dziewczynek jako wzorowych uczniów, sugeruje, że należy ona do tej pierwszej grupy i po prostu jest uprzedzona do chłopców. Nie wierzę, że w jakiejś klasie tylko dziewczynki sa super,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,13603136,13603136,wzorowy_uczen_3_klasa.html


Temat: sprytne mamy ;)
Witam, Czy jest jakaś szansa na to, aby ocena z zachowania zostałą zlikwidowana albo żeby była oceną opisową? Zbliża się koniec semestru , a moja 14-letnia córka znowu ma ocenę poprawną ... trudnym do okiełznania wieku. Jeśli składając podanie do liceum na świadectwie będzie taka ocena, to przecież nikt nie będzie zastanawiał się co jest przyczyną takiej oceny. Może ona pali papierosy, pije alkohol , może jest agresywna w stosunku do innych uczniów albo nauczycieli. Uważam ,że jest to bardzo krzywdzący sposób oceniania.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,19229868,19229868,sprytne_mamy_.html


Temat: Co z maturą dla pechowców
ilościowe na rzecz opisowych). Prowadzi to, niestety, do zapaści intelektualnej. Lepiej byloby zwiększyć wymagania, selektywność etc. niż puszczać w świat zadowolonych z siebie cymbałów.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,22929106,22929106,Co_z_matura_dla_pechowcow.html


Temat: Pogrom. Tu nikt nie zdał matury
I TO DZIWI???????????? A mnie to wogole nie dziwi. Dlaczego? Jest wysoki procent uczniów, ktorzy wychodza z podstawówki bez elementarnych umiejętnosci - czytania, pisania i liczenie. Kilka lat temu wprowadzono przepis ze w klasach 1,2,3 w szkole podstawowej nie mozna nie przeposcic ucznia,a stsuję sie ocene opisowa. Bez znajomosci liter czy cyfr lub podstawowego czytania uczen trafia dalej. Pozniej tez lepiej nie oblewac bo nauczyciele robia awans gdyby kogos oblali znaczyłoby to ze sa kiepskimi pedagogami i awans(czyt. podwyżka) nie należałby się. Uczen w 6 klasie pisze sprawdzian - tutaj wystarczy sie podpisac i zdobyc min punktow i wszystko jest ok bez zadnych konsekwencji. Uczen dalej idzie do gimnazjum, a musi bo jeszcze jest obowiazek szkolny. tutaj. G
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,25799804,25799804,Pogrom_Tu_nikt_nie_zdal_matury.html


Temat: pytanie o zapis na świadectwie ucznia
pytanie o zapis na świadectwie ucznia Mam następujące pytanie - za niewiele ponad miesiąc kończy się rok szkolny, więc pytanie o świadectwo może się wydawać nieco nie na czasie, ale chodzi ... świadectwie końcowym, poza opisową oceną, z której wynika, że córka b. dobrze radzi sobie z nauką, znalazłam zapis, który mnie zastanowił: "na sytuacje stresowe reaguje nerwicowo. Nie potrafi opanować emocji". I...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,505,23941326,23941326,pytanie_o_zapis_na_swiadectwie_ucznia.html


Temat: Akcja "Szkoła z klasą" :-)
Taka ustna ocena opisowa to była normalna rzecz.Wielu nauczycieli poza stopniami informowało rodziców(lub uczniów w liceum) co te stopnie oznaczają i jak poprawić stosowne umiejetności.Była też w stanie odpowiedziec na pytania.Sformalizowana ... sformułowań dotyczących postępów ucznia w różnych sferach na przygotowanym formularzu.To ma większy sens.Ale u nas nikt nie zadaje sobie trudu liczenia czasu każdej postulowanej czynności.W USA - owszem.Wielu rzeczy tam nie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,505,1925696,1925696,Akcja_Szkola_z_klasa_.html


Temat: Jak oceniacie przedszkolaki i dzieci w klasach 1-3
... bywają klika dni w miesiącu, tak chorują. A jak Wy oceniacie postępy swoich uczniów w przedszkolu i młodszych latach szkoły podstawowej? Czy na coś jeszcze powinnam zwrócić uwagę,bo rodzice lubią byc...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,21006,55496305,55496305,Jak_oceniacie_przedszkolaki_i_dzieci_w_klasach_1_3.html


Temat: Ocena z religii?
właściwie ocenia. Proszę dokonać próby i ocenić siebie w skali 1- 6 chociażby. Uważam, ze ocene z zachowania nalezy znieść, ewentualnie zastąpić ją kilkoma oddzielnymi (osobno pilność, osobno kulturę osobistą, etc.)lub opisową.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,21155,36793205,36793205,Ocena_z_religii_.html


Temat: "Nacobezu" na klasówce
niestety ,ale to Ty jesteś w błędzie .Brak ocen cyfrowych spowodował, że rodzice nie wiedzą na jakim poziomie jest ich dziecko a co dopiero mówić o dzieciach... proponuje zrobić ankietę dla rodziców i uczniów a opinie ich będą oscylowały wokół ocen cyfrowych , takie badania ankietowe były już robione, niestety ocena opisowa nie spełnia ani roli informująceju ,ani motywującej .
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,364,49110818,49110818,_Nacobezu_na_klasowce.html


Temat: Kiepskie matury - miasto wyciąga wnioski
wizytko, a w których liceach jest 100% zdawalność matur? ano w tych,do których dostają się uczniowie z dobrymi i bardzo dobrymi wynikami i w tych liceach kładziony jest duży nacisk na naukę; zgadzam się,że przydałyby się zmiany np. zniesienie opisowych ocen w klasach 1- 3,gdzie promowane do następnych klas dzieci są obligatoryjnie nawet jeżeli nic nie umieją,potem przepychane ze średnią 2.0,żeby kiedyś...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,70,45195988,45195988,Kiepskie_matury_miasto_wyciaga_wnioski.html


Temat: I klasa - jak to wygląda?
... Ocena opisowa jest dla rodzica a nie dla ucznia, stąd niepotrzebne obawy. Dziecko dostaje słoneczka, słoneczka za chmurką i chmurki (bardzo rzadko). Wszystkiego sie dowiesz na pierwszej wywiadówce, wtedy tez zwykle...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,20300859,20300859,I_klasa_jak_to_wyglada_.html


Temat: Szkoła
Szkoła Pytanie - Czy wewnątrzszkolny system oceniania mozna wprowadzić w trakcie roku szkolnego ? Chodzi mi o zupełnie nowe zasady oceniania zachowania uczniów. Bo właśnie wczoraj dowiedziałam się o czymś takim na wywiadówce. A poza tym co myślicie o punktoym systemie ocenienia w klasach od I- III szkoły podstawowej ? Czy ocena z zachowania w tych klasach nie jest oceną opisową ?...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,94154612,94154612,Szkola.html


Temat: Dzieci rocznik 2004 - a szkoła
fogito napisała: > No właśnie. Co to znaczy nieoficjanle oceny? To znaczy że Pani sobie wprowadza pewną metodę oceniania pracy dziecka. Taki ma sposób pracy, motywacji dzieci itd. Ma poparcie dyrektora oraz wielu rodziców /szczególnie tych najlepszych uczniów:- )/ Wątpie że nagle zmieni swoje metody za pomoca których pracuje od dawna > Jak już nauczyciel nie > umie się powstrzymać, to niech pozostawi je do swojej wiadomości Tylko że sens ocen polega właśnie na informowaniu o nich dzieci. > Stawianie jedynek takim mauchom i informowanie ich o tym to absurd. Oczywiście, też tak myślę. Pani może miec inne zdanie. > Oczywiście, że tak. Ale wystarczy powiedzieć nad czym dziecko ma > konkretnie popracować, bez stawiania ocen. To nie jest aż takie > trudne na litość. Jestes pewna że przekonasz o tym pedagoga który pracuje za pomoca ocen od wielu lat? Powodzenia. > Jak widać jest, a nie powinno tak być. I to leży w gestii rodziców, > żeby nauczcyiel w klasach 1-3 trzymał się ocen opisowych i motywował > dziecko do pracy a nie dołował. I o to po prostu bym powalczyła. Ponownie życze powodzenie. Wszystkie pierwszaki mi znane /i nie tylko pierwszaki/ w rożnych szkołach i u róznych nauczycieli mają wystawiane oceny.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,105208595,105208595,Dzieci_rocznik_2004_a_szkola.html


Temat: Do mam nauczycielek -ocenianie w naucz początkowym
jeśli jest oczywiście wyrażona jakimś skrótowym hasłem, a nie pełnym opisem. Dotyczyć to powinno jedynie ocen cząstkowych, bowiem na półrocze i na koniec roku obowiązuje ocena opisowa w pełnym tego słowa znaczeniu. Myślę, że na najbliższym zebraniu powinniście poprosić nauczycielkę o przedstawienie dokładnych kryteriów ocen, o ile tego do tej pory nie zrobiła. Każda szkoła może sobie wypracować własne kryteria ocen cząstkowych,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,72179501,72179501,Do_mam_nauczycielek_ocenianie_w_naucz_poczatkowym.html


Temat: dlaczego dzieci w podstawówce się nie uczą?
opinia o tym "opóźnieniu" normalnego systemu ocen jest zła i uważam go właśnie za niedźwiedzią przysługę. Nie negując wartości porządnie zrobionej oceny opisowej na koniec semestru wolałabym (no, teraz to już po rybkach) oceny zamiast mało wyrazistego systemu wypowiedzi i rysunków mających stanowić pochwały czy oceny negatywne.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,84160827,84160827,dlaczego_dzieci_w_podstawowce_sie_nie_ucza_.html


Temat: Czy chcielibyście powrotu ocen w kl. I-III?
Czy chcielibyście powrotu ocen w kl. I-III? Witam, Zawuważyłem tu dyskusję na temat oceny dla pierwszaka (jakiś czas temu) i podejmuję temat ale w innym wątku. Co sądzicie o ocenie opisowej? Czy podoba wam się taka, jaka jest? Zadaję te pytania, gdyż moi znajomi nauczyciele ze szkół podstawowych, którzy uczą w klasach młodszych, narzekają, że ocena opisowa mało mobilizuje dzieci do pracy i systematyczności. Lepiej informuje o osiągnięciach ucznia niż sucha cyferka, ale za to nie ma tzw. kija i marchewki w postaci bieżących ocen cząstkowych, więc dziecko może nie odrobić sobie pracy ... znajomych ratują się, stawiając dzieciom jakieś słoneczka, kwiatki itp. ale to już zakrawa na lekką paranoję, bo niby jest to pewien rodzaj oceny, ale jednak nie jest. Co WY o tym sądzicie? Dobrze by było z ocenami w I-III czy źle?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,40330562,40330562,Czy_chcielibyscie_powrotu_ocen_w_kl_I_III_.html


Temat: Czy chcielibyście powrotu ocen w kl. I-III?
Mój syn jest w III klasie i właśnie teraz, w ostatnim półroczu wprowadzono oceny. Kiedyś, jeszcze w pierwszej czy drugiej klasie przy okazji jakiejś duskusji zapytałam go, które z dzieci uczy się najlepiej a które najgorzej w klasie. Nie potrafił odpowiedzieć. Wiesz, tłumaczył, niektórzy kiepsko czytają ale dobrze liczą. Teraz, po kilku miesiącach oceniania już potrafi wymienić nazwiska najsłabszych uczniów. Oceny niestety różnicują dzieciaki na te które mają lepsze oceny i te które łapią jedynki czy dwójki. A raz przypięta łatka z opinią lepszego albo gorszego ciągnie się bardzo długo... Tak właściwie to do czego służą oceny (w sensie cyfrowym)? Czy potrzebne są dzieciom? Owszem mogą motywować do pracy ale w równym stopniu mogą do tej pracy zniechęcać. Bilans wypada na zero. Wolę zdecydowanie ocenę opisową. Jeżeli jest dobrze skonstruowana i nauczyciel rzetelnie i mądrze do niej podchodzi to można się o dziecku dowiedzieć o wiele więcej, niż gdy przynosi do domu cyferkę.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,40330562,40330562,Czy_chcielibyscie_powrotu_ocen_w_kl_I_III_.html


Temat: tworzenie kwarendy z kwarend
Użytkownik Przemyslaw Palacz <pala@pzw.plw wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:fLoP3.18001$Tk.348@news.tpnet.pl... witam Mam pytanie dotyczace kwarend. otoz pracuje nad baza danych uczniow klasy, w ktorej bedzie zawarty dziennik itp itd.. Przebrnalem juz przez srednia z ocen (post z 15 lub 16 X), teraz mam problem z nastepna srednia. Nauczyciel wystawia ocene slowna i w kwarendzie funkjca iif przerabiam ja na liczbe np. db - 4 wykonuje to nastepujaca funkcja: (IIf([OCENA KOŃCOWA]="cel";"6") & (IIf([OCENA KOŃCOWA]="bdb";"5") & (IIf([OCENA KOŃCOWA]="db";"4"))) & (IIf([OCENA KOŃCOWA]="dst";"3"))) & (IIf([OCENA KOŃCOWA]="dop";"2")) & (IIf([OCENA KOŃCOWA]="nd";"1")). Spisuje sie ona b. dobrze jednak jest z nia ( a moze nie z nia ) jeden problem - otoz kiedy te wszystkie oceny przenosze do jednej kwarendy ( z poszczegolnych kwarend przedmiotowych np. biologia kwarenda) to kiedy w tej ... nauczyciel ma wpisywać całą ocenę słownie. Będą z tym tylko same kłopoty. Jeśli wpisze niepoprawnie, jeśli zmieni się system ocen, w końcu jeśli szkoła będzie nie standardowa (np. jakiś kurs gdzie ocenami są A, B, C ...). Może lepiej  utworzyć tabelę definicji ocen, w której będą dwie kolumny: ocena twoja (moze byc zwyczajowa ze szkoły podstawowej 1..5) i ocena widoczna dla nauczyciela (bdb czy bardzo dobry itd). Wszedzie w tabelach ocen wstawiać wartości numeryczne, a w polach udostępnianych nauczycielowi pokazywać odpowiadające nazwy np. przy użyciu KomboBoxów. Odpada również problem liczenia średniej. Co więcej po zaokrągleniu do liczb całkowitych taka średnia może być przedstawiona w postaci opisowej :-) Olek
Źródło: topranking.pl/1250/tworzenie,kwarendy,z,kwarend.php


Temat: Do rodziców narzekających na nauczycieli
... wychodzi i nie w każdej 'dziedzinie' się da. Poza tym wydaje mi się, że jednak nauczyciele szanują uczniów (choćby ze względu na obecne przepisy), natomiast znacznie gorzej jest w odwrotną stronę....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,47182200,47182200,Do_rodzicow_narzekajacych_na_nauczycieli.html


Temat: oceny w klasach I-II
oceny w klasach I-II Ocena opisowa na semestr i na koniec roku a co uczeń ma napisane na świadectwie jeśli nie ma ocen z angielskiego?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,21006,99697945,99697945,oceny_w_klasach_I_II.html


Temat: Co zmienilibyście w swojej szkole...
Sposób oceny stopnia przyswojenia wiedzy... Właściwie, to chciałem zaproponować dyskusję na temat tego, co warto zmienić w szkole jako w instytucji, a nie w konkretnej placówce, ale z rozpędu umieściłem w ... niezapowiedzianych sprawdzianów. Odszedłbym również od odpowiedzi na lekcjach w obecnej formie. Stopień przygotowania ucznia do lekcji nauczyciel powinien sprawdzać w trakcie tej lekcji. Poświęcanie cennego czasu lekcji na odpytywanie jednego ucznia wydaje mi się marnotrawstwem i próbą zamaskowania przez nauczyciela braku pomysłu na zagospodarowanie całych 45 minut. Podczas takiej odpowiedzi jeden uczeń się produkuje, a reszta się nudzi. Zamiast odpowiedzi wprowadziłbym regularne krótkie sprawdziany (powiedzmy co 2 tygodnie) oceniane procentowo lub punktowo. Oceny z tych sprawdzianów nie powinny trafiać do dziennika, ale powinny być cenną informacją zarówno dla nauczyciela, jak i dla ucznia, co już zostało dobrze opanowane, a nad czym jeszcze trzeba popracować. Myślę, że gdyby od wyników takich sprawdzianów nie zależała ocena z przedmiotu, wtedy prawdopodobnie marginalizacji uległaby praktyka ściągania. Nie byłoby po co ściągać, bo nie byłoby z tego korzyści w postaci lepszej oceny. Ponieważ jednak trzeba jakoś wystawić oceny, dlatego dwa razy w semestrze powinien odbyć się duży sprawdzian, z którego ocena trafiałaby do dziennika. Dodatkową podstawą do wystawienia końcowej noty powinna być na bieżąco prowadzona ocena aktywności na lekcjach. Taka ocena z aktywności z odpowiednią wagą brana powinna być pod uwagę przy okazji ustalania oceny końcowej z przedmiotu. Dobrze byłoby też, gdyby uczeń na koniec roku dostawał ocenę opisową, z której wynikałoby, jakie ma jeszcze luki w wiedzy lub umiejętnościach. Myślę, że taki przyjazny uczniowi system oceniania służyłby też nauczycielowi, który miałby podstawe do oceny także własnych metod pracy. Ale ja to chyba marzyciel jestem... ;-))
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,10440,8899614,8899614,Co_zmienilibyscie_w_swojej_szkole_.html


Temat: Bunt nauczycielki: chcę uczyć, a nie żebrać
Bunt nauczycielki: chcę uczyć, a nie żebrać Kserwoanie materiałów na zajęcia to nie wszystko. U mnie np. pani sekretarka nie zniży się do skserowania arkusza ocen ucznia zmieniającego szkołę. Robimy to ... mojej domowej drukarki wypływa strumieniem, bo w klasach młodszych wszelkie informacje dla rodziców drukuję w domu i wkladam dzieciom do zeszytów. Ocena opisowa - wymagana przez wladze, nie moja fanaberia -...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,58,84973230,84973230,Bunt_nauczycielki_chce_uczyc_a_nie_zebrac.html


Temat: "Nacobezu" na klasówce
Ja mam czasami takich głąbów, że oddają puste kartki albo piszą takie bzdury, że naprawdę nie wiem co miałabym napisać pozytywnego w ocenie opisowej. To na pewno więcej pracy dla nauczycieli ale czy uczniowie dzięki temu lepiej się uczą, więcej przyswajają??
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,364,49110818,49110818,_Nacobezu_na_klasowce.html


Temat: ocena bez aksjomatu ;)
In article <914g26kcvc7m$.@michwelt.michwelt,  Michwelt <mi.c.hw.e.l@y.ah.o-o.comwrote: Oceniając odwołujemy się do czegoś, na gruncie czego możemy owej oceny dokonać. Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Czemu piszesz o "ocenianiu", a nie wartościowaniu, ... wyabstrahowanej skali wartości. Kryteria tego umieszczenia bywają przy tym kompleksowe (np, nauczyciel ocenia wypracowanie ucznia ze względu na treść, styl, gramatykę etc. -- co znajduje wyraz w jedne kompleksowej ocenie.) Aby ocena była obiektywna, Aby ocena była obiektywna. musi odnosić się do faktycznych cech ocenianego obiektu. musi odwoływać się do jakiegoś aksjomatu. Nie rozumiem co tu do rzeczy mają aksjomaty. Wydaje mi się, że nic. Musi być więc oceną ze względu na coś, co jest prawdziwe (przy założeniu, że przyjmujemy kryterium prawdy jako najważniejsze kryterium oceny). Prawda jest wartością logiczną. Przysługuje zdaniom. Także ... wartość zdania w sensie aksjologicznym z jego wartością w sensie logicznym. Każdą ocenę (zdanie oceniające) Na jakiej podstawie utożsamiasz ocenę ze zdaniem? Wątpliwe, czy wyrażenia językowe, w których wypowiadamy oceny są zdaniami w sensie logicznym, a nie tylko gramatycznym. Wydaje mi się, że ocenianie nie jest wypowiadaniem zdań opisowych. To raczej inna czynność językowa. można zatem sprowadzić do jakiegoś aksjomatu, do którego (nawet jeśli nie bezpośrednio) się odwołuje. Z psychologii wiadomo, że ludzie bardzo często podczas formułowania ocen są nieświadomi, Jakie konkretnie twierdzenia psychologii masz na myśli? że formułują je ze względu na ... żyć bez oceniania? ;) Spytaj się uczniów. ;-) Władysław
Źródło: topranking.pl/1823/ocena,bez,aksjomatu.php